Hey, iedereen! - Reisverslag uit Estelí, Nicaragua van Fay Wilde - WaarBenJij.nu Hey, iedereen! - Reisverslag uit Estelí, Nicaragua van Fay Wilde - WaarBenJij.nu

Hey, iedereen!

Door: Fay De Wilde

Blijf op de hoogte en volg Fay

04 Maart 2009 | Nicaragua, Estelí

Even vertellen hoe het deze paar dagen geweest is. Ik was dus vrijdag heel erg ziek, maar gelukkig was het de volgende dag al veel veel beter! Nog steeds had ik last, maar in veel mindere mate. Gelukkig maar, want hoe ik mij toen voelde, dat wou ik niet nog eens voelen. Normaal gezien gingen Anne en ik naar Tisey gaan vorig weekend, maar omdat we allebei nog niet goed waren hebben we dus maar een weekendje thuis doorgebracht! Wel zijn we zaterdagavond eens buiten gekomen en naar de Rincon Legal gegaan, maar de sfeer zat er voor mij niet in en ik ben toen ook redelijk vroeg naar huis gegaan samen met Anne. Zondag moesten we alweer een verslag schrijven voor school, en daardoor konden we weer niets doen. Ik wou per se parfum gaan kopen, omdat ik dat altijd gebruik en niet mee had genomen…Ik dacht dat ik in de brusse ging zitten maar dit is dus absoluut niet zo! Toen ik en Anne naar de winkel wouden gaan viel het ons op dat alles gesloten was en er niet veel te beleven viel. We passeerden toen een videotheek en dachten dat het wel leuk zou zijn om een filmke te huren. Zo een melig filmke om met popcorn naar te kijken. We keken eens binnen en al snel viel het ons op dat al die films gekopieerd waren. Zwaar illegaal, maar ik heb al horen zeggen dat dit hier wel toegelaten is, omdat mensen geen films kunnen betalen hier. Dus wij een doosje kiezen (nieuwe film met Leonardo dicaprio en Kate Winslet….Nee geen titanic) en vragen wat het kostte om te huren. Die man bekeek mij zo en zei toen dat het niet te huur was, maar te koop was. Ik vroeg toen hoeveel het was en het was slechts 20 cordoba..das nog minder dan nen euro! Dusja wij natuurlijk kopen die handel! Dan ’s avonds wouden we er naar kijken in de living en Nelly wou mee kijken. We zaten geïnstalleerd met popcorn enal….maar aangezien de film in het Engels was moesten wij ons redelijk kunnen concentreren om te volgen en toen begon het…. Echt om de vijf minuten kwam er iemand babbelen en tetteren en ikke en Anne kwamen er gewoon zot van! Da was echt een duivenkot! Ik haat geluid als ik naar een film kijk en zeker wanneer je nog eens extra inspanning moet doen om te horen! Het geluid was al niet optimaal…maar uiteindelijk hebben we het toch kunnen volgen! Ook vloog ons popcorn gelijk zot door de magen van alle anderen. Iedereen nam er maar uit zonder te vragen gelijk of dat dat zo gewoon was. We hebben er wel geen spel van gemaakt, omdat da hun manier van leven is hier… . Blij dat het ze smaakte…;-)
De dinsdag was er niet echt iets spectaculairs gebeurt. We gingen gaan dansen en toen we net wouden beginnen dansen viel den Electric uit. We hadden zeker een kwartier gewacht, maar het licht en geluid bleef uit. We besloten toen om naar huis te gaan en net wanneer we wouden vertrekken sprong alles terug aan. Wij hadden toen besloten om toch maar naar huis te gaan, omdat het anders wat laat ging worden. En nog een geluk, want nog geen vijf minuten nadien sprong het weer af! Toen ik thuis was had ik wat gechat en wou mij daarna douchen. Normaal gezien douch ik mij altijd in de ochtend, maar ik wou eens wat langer kunnen slapen en wou mij ’s avonds douchen. Na een half uur mijzelf voor te bereiden op de koude douch en mijzelf aan te moedigen stond ik er eindelijk onder. Ik draaide de kraan aan en Potverdorie…er kwam toch wel geen water uit zeker! we hadden geen water, wat soms gebeurt. Boos dat ik was! Ik moest dan toch vandaag vroeger opstaan om te douchen dik tegen mijn zin maja, beter douchen dan stinken é ;-)
Ik heb deze middag weer sport gegeven en had baseball voorbereid. Ze hadden hier natuurlijk zo geen bat, dus had ik er zelf een gemaakt uit een stuk hout. Alle zelf gemaakt is veel gezegd, maar in ieder geval lukte dat wel. We hebben toch een tijdje baseball gespeeld tot ze het weer eens beu waren. Ook spelen ze dat hier helemaal anders dan bij ons, maar het was wel leuk. Daarna wouden ze weer eens voetballen (zoals gewoonlijk), maar ook dat was leuk. Het was wel warm zo in de zon, maar goed voor huid ;).
Wij zijn ook weest dansen deze avond! Echt zalig…goe gezweet en geshaket! En straks een coctailken gaan drinken…Dit weekend gaan Ik en Anne naar Léon om onze andere medestudenten een bezoekje te brengen, en natuurlijk ook het strand een bezoekje te brengen, want ik moet drinken mijn kleur bijwerken! Het is veel warmer in Léon dus dat belooft! We zouden kunnen overnachten bij een van de twee studenten waarschijnlijk lekker voor niets…dus das goedkoop!

live geschreven uit Nicaragua!

  • 05 Maart 2009 - 13:59

    Ma:

    Ha eindelijk ga je je medestudenten eens zien,en ook de kust.zal daar ook wel mooi zijn.Amuseer je maar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Estelí

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 April 2009

Leon en nieuw gastgezin

17 April 2009

Rondtrip Nicaragua!

01 April 2009

Hola chelas y cheles!

19 Maart 2009

Despues dos semanas era tiempo para escribir!

08 Maart 2009

Léon en de zee
Fay

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 13615

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 16 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: