Eerste Dag - Reisverslag uit Estelí, Nicaragua van Fay Wilde - WaarBenJij.nu Eerste Dag - Reisverslag uit Estelí, Nicaragua van Fay Wilde - WaarBenJij.nu

Eerste Dag

Door: Fay De Wilde

Blijf op de hoogte en volg Fay

01 Februari 2009 | Nicaragua, Estelí

Hallo iedereen!
even vermelden dat ik goed ben toegekomen in mijn gastgezin...
Het was een heel zware dag gisteren, omdat het heel lang reizen was. Ik en Anne waren de hele tijd in spanning of iemand ons nu zou komem ophalen of niet... en ja! twee ñannen stonden ons op te wachten ñet een plakaat Fay y Anne. Het was heel goed vervoer want nen dikken jeep en ons bagage lag er veilig. Onderweg was hetook heel tof veel gebabbeld in het spaans en vooral veel gelachen. Van de vlieghaven was het nog zo'n twee uur rijden naar het gastgezin. Ondertussen wisten we al dat we tezamen zouden zitten. We kwamen daar toe rond tien uur 's avonds en ondertussen was het al in België vijf uur in de ochtend het is er zeven uur de klok terugdraaien. Het ontvangst was nogal raar, want we werden onmiddelijk naar onze kañer gewezen en dat was het. wWe kregen nog iets voor te drinken en dan waren we volledig op onszelf aangewezen. De kamer valt heel goed mee want hebben eigen toilet en douche...natuurlijk niets luxueus en geen lavabo of warm water maar cava. De bedden zijn wel minder confortabel want mega hard net alsof je op een plank ligt, maar we overleven dat wel...ook plaats oñ net op te hangen.
Vandaag waren we al wakker voor al de rest. Wij dsachten dat het enkel die vrouw was, maar er wonen nog drie kinderen bij haar die al eigen kinderen hebben baby's en die getrouwd zijn. we hebben wat kunnen babbelen en het is een heel erg lieve vrouw. Het valt echt goed mee. als ontbijt kregen we tostinados met banaan en das hetzelfde als verloren brood bij ons! Heerlijk...dus nog geen bonen met rijst maar seffes krijgen we dit wel als middagmaal. Ze ging iets typisch van bij hun klaarmaken. Ook Reninka is ons al komen bezoeken. zij heeft ons zat uitleg gegeven over onze stage, en alles ziet er heel goed uit. Straks gaat ons gastvrouw Nelly ons meenemen naar een stadje om al eens rond te kijken. Zij is iemand die spaanse les geeft in het centrum...Ik kan nog zoveel vertellen, maar het is hier in qwerty te doen en das echt lastig oñ zo te typen...Handig is wel dat het internetcafe op onze straathoek is. Allë aan iedereen de groeten en ik stel het goed! foto's komen nog!
Adios....xxx

• 01 Februari 2009 - 16:56

Jeroen:

Ela,

alleh goed voor u.
    Hebt ge daar ontvangst op uw gsm? Mijn sms komt niet toe.
    Zelf al eens iets proberen sturen?
    Ik heb u gisteren nog gemaild ook, maar die hebt ge blijkbaar ook nog niet gezien...

groetjes,

Jeroen X

• 01 Februari 2009 - 17:11

Delphine:

Fay!

Fijn te horen dat je daar goed bent toegekomen! Ben al razend benieuwd om foto's te zien. Geniet ervan met volle teugen!

• 01 Februari 2009 - 18:19

Tante Ingrid:

Dag Fay,

blij dat alles goed verlopen is, dat je samen in hetzelfd gezin zit (alleen is toch alleen)en dat het daar meevalt (voor hetzelfde geld zat je al in de problemen..)
    Geniet van het anders zijn van de dingen, probeer je Spaans maar goed uit en hou je goed!

tot later
    ingrid

• 01 Februari 2009 - 18:23

Fauve En Niki:

we wensen je veel plezier toe groetjes en laat dan eens iets weten ook als je kan

• 01 Februari 2009 - 18:37

Silvie:

Dag meisje,
    Eerst en vooral wil ik jou een fantastisch verblijf toewensen bij jouw nieuw "gezinnetje"... Ik hoop dat je daar onvergetelijke momenten beleefd en dat je heel veel verhalen neertypt hier op jouw blog... Kijk al uit naar de volgende... Stel het daar goed Faytje en tot ...
    Belgium kisses...
    Silvie

• 01 Februari 2009 - 18:43

Cin En Sven:

heel veel plezier en geniet van deze onvergetelijke ervaring !!! We zullen jou af en tot eens volgen
    Ps ; je ma is zo trots , ze zal er niet over kunnen zwijgen denk ik
    vele groetjes

• 01 Februari 2009 - 19:20

Sarah:

Blij te horen dat je goed bent aangekomen! Geniet ervan :)
    (Hoe warm is het daar precies nu :p)