Tweede dag - Reisverslag uit Estelí, Nicaragua van Fay Wilde - WaarBenJij.nu Tweede dag - Reisverslag uit Estelí, Nicaragua van Fay Wilde - WaarBenJij.nu

Tweede dag

Door: Fay De Wilde

Blijf op de hoogte en volg Fay

03 Februari 2009 | Nicaragua, Estelí

Hola a todos…

Vandaag hebben Anne en ik kennis gemaakt met de winkeltjes, de banken en het park van Estelí. Het park is heel mooi en de straten zijn er heel druk. We hebben geld kunnen wisselen en jawel met onze gewone bankkaart.
Vandaag was de eerste dag dat we Spaanse lessen kregen. Deze gingen door van één tot vijf uur in de namiddag. Ik heb enorm veel moeten lachen, want we moesten eerst voorbereidingsoefeningen doen in een kringske echt grappig ;-). We moesten ademhalingsoefeningen doen, oormassages doen….om beter te kunnen denken!
De lessen waren opt gemakske. Niet echt moeilijk vond ik. Ik heb toen huiswerk meegekregen, maar aangezien mijn ‘profesor’ Nelly is (de gastvrouw) kon ik alles gewoon vragen aan haar kinderen. Een goede manier om ook eens met hen contact te hebben, want iedereen leeft hier precies naast elkaar. Ook hebben we voor de eerste keer de bus genomen vandaag. Weer eens een ervaring erbij ;-)
We hebben tijdens de Spaanse lessen ook kennis gemaakt met onze stageplaats, want de lessen gaan daar door. Het is er echt heel mooi en heel modern! En ook hebben we de directeur ontmoet. Hij is een heel erg vriendelijke man, zo iemand waar je je onmiddellijk bij op je gemak voelt. Hij wist onze namen en kwam eens vragen hoe alles ging. Daarna hebben we ook kennis gemaakt met een paar vrijwilligers. Er zit nog 1 Belgisch meisje ‘Lieselotte’ op onze stageplaats en een paar Duitsers. We zijn na onze Spaanse lessen even meegegaan naar Lieselotte haar huis. Zij woont er samen met drie vrienden. Ze hebben met hun gevieren een huis gehuurd voor enkele maanden. Het zijn allemaal vrijwilligers in verschillende centra. Het is natuurlijk leuk om wat tips van hen te krijgen, want ze zitten daar al allemaal enkele maanden waardoor zij al goed hun weg kennen en al heel goed Spaans spreken.
Ik heb een simkaart gekocht om te kunnen telefoneren en ik heb nu eindelijk ontvangst en kan smsjes sturen, maar ik krijg geen rapport dus ik denk dat nog niet alles inorde is met de gsm…. Wel vervelend, maar ik kan heel goedkoop bellen vanuit een internetcafé en zal daar heel binnenkort eens gebruik van maken. Als mensen mij eens willen bellen (005053671287) volgens het Belgische meisje zou het mij niets kosten als jullie naar mij bellen (als het gaat tenminste!).
Het eten hier in ons gastgezin valt nog altijd heel goed mee. Ik ben nog steeds niet ziek geweest en heb nog steeds geen ‘diarree’. Hopelijk blijft dit zo!
Het was weer een hele ervaring vandaag en ik ben altijd heel moe ’s avonds en ben altijd vroeg wakker. Waarschijnlijk nog wat last van Jetleg.
Ook het weer was vandaag beter dan gisteren. Er was deze namiddag bijna geen bewolking meer. De zon was gewoonweg zalig!
Hier gaat alles dus nog steeds goed!
ps: voor foto's zal je moeten kijken op mijn facebook, want als ik er meer dan tien wil uploaden moet ik betalen per maand en das toch wel wat absurd...dus ik hoop dat ik ze daar kan opzetten! Wie mijn facebook nog niet heeft: zoek mij eens ;-)

Muchos besos fay

  • 03 Februari 2009 - 06:34

    Sarah Jh:

    Fay, kben blij dat alles goed gaat met jou, ik volg elke dag je reis tot op de voet, een nieuw ochtendritueel héhé.
    xxx

  • 03 Februari 2009 - 07:24

    Ma :

    nu lig jij mooi te slapen en zijn wij al weer op.Ben altijd aan het rekenen, hoe laat het bij jou is.Fijn dat je daar nog mensen ben,t tegengekomen.Hopelijk word het leuk op je stageplaats.Groetjes.

  • 03 Februari 2009 - 08:43

    Jeroen:

    ela,

    uw smsjes komen niet toe... zet ge +32 voor uw nummers?
    Ik heb u nu een smsje proberen sturen.
    Is da wel slim dat ge uw nummer hier zet? Zie dat het dan toch niet gratis is...
    usted tiene correo!

    Kusje,

    Jeroen
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Estelí

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 April 2009

Leon en nieuw gastgezin

17 April 2009

Rondtrip Nicaragua!

01 April 2009

Hola chelas y cheles!

19 Maart 2009

Despues dos semanas era tiempo para escribir!

08 Maart 2009

Léon en de zee
Fay

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 53
Totaal aantal bezoekers 13615

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 16 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: