Cambiar de salud! - Reisverslag uit Estelí, Nicaragua van Fay Wilde - WaarBenJij.nu Cambiar de salud! - Reisverslag uit Estelí, Nicaragua van Fay Wilde - WaarBenJij.nu

Cambiar de salud!

Door: Fay De Wilde

Blijf op de hoogte en volg Fay

27 Februari 2009 | Nicaragua, Estelí

Hellow everybody even vermelden hoe het deze week gegaan is. Er is eigenlijk niet veel meer gebeurd dus het zal een korte toelichting zijn. De woensdag ben ik gaan werken en kon ik beginnen met leerkrachten te ondervragen voor mijn onderzoek. Weer had ik bijna de hele dag in de bureau gezeten om opzoek werk te doen. Na mijn dagje stage hadden ikke, Anne, Lot en Valesca afgesproken in een bar Ananda waar er alleen verse fruitsappen en vegetarisch eten te verkrijgen is. We hadden afgesproken rond vijf uur, omdat we erna dan gingen gaan dansen. Voor ik naar Ananda ging moest ik eerst nog eens naar de bank achter geld gaan. aangezien het veel kost om alle keren kleine hoeveelheden af te halen, besloot ik om een grote som af te halen. Ik had vierhonderd dollar afgehaald en vijfduizend cordobas (ongeveer gelijk aan tweehonderd euro). Ik had de dollar in mijn bh gestoken, omdat ik schrik had dat als er iemand mij zou aanvallen, al mijn geld zou weg zijn. Ik liep dus heel de weg over straat met veel geld en voelde mij niet zo op mijn gemak, en zeker niet omdat je duidelijk kon zien dat het geld in mijn bh zat! Dus ik liep heel de weg met mijn handen over mijn lichaam opdat het niet gemerkt zou worden. Gelukkig was ik veilig thuis geraakt, en kon ik nog op tijd naar Ananda gaan. Ik dronk er een Tutti frutti drankje en ging toen naar de dansles. Die avond heb ik dan nog wat gewerkt voor school en nadien gaan slapen. De volgende ochtend was het Anne haar verjaardag. Heel leuk was haar dag niet aangezien ze ziek was. Nelly had speciaal pannenkoeken gemaakt als ontbeid, maar Anne kreeg met moeite een hap door haar keel. Uiteindelijk ging ze toch gaan werken, maar toen ze op het werk was, voelde ze zich echt slecht. Ik zei haar toen ook dat het beter was om naar huis te gaan. Ze ging toen even langs bij de directeur en hij wou haar koorts meten. Die thermometers zijn hier echt raar. Het geleek op een schroevendraaier en ze moest de punt met haar vingers vastnemen. Ze had 31 graden, maar hij zei dat da gelijk was aan 36 graden. Beetje kapot, maar voor de rest geen koorts… . Mee dat Anne naar huis was kon ik voor haar nog om een cadeautje gaan. Ik had lederen slippers gekocht die ze heel mooi vond, maar toen ik ermee thuis kwam zag ik dat het twee verschillende waren. Anne voelde zich al iets beter en ging mee om te wisselen. Er waren geen gelijke paren, dus gaf ze maar mijn geld terug! Daar stond ik dan zonder cadeautje voor Anne, maar ik had haar beloofd dat ze nog wel eens iets zou krijgen. Nadien ging ik terug naar de dansles en we hadden achter de dansles allemaal afgesproken om iets te gaan eten voor Anne haar verjaardag. We waren naar een Italiaan gegaan en het eten was er goed. Ook weer lang moeten wachten eer we het kregen, maar het viel uiteindelijk nog mee. Ik voelde toen ook dat mijn maag wat vervelend begon te doen en kreeg zelfs mijn pizza niet op. Daarna waren we nog eens met z’n allen naar een bar gegaan en daarna richting huis, want Anne en ik voelden ons niet al te best. Toen ik thuis kwam begon het. Ik had diarree, was ongelofelijk ongemakkelijk en dit de hele nacht door. Echt verschrikkelijk! Vandaag (vrijdag) was ik zo slecht dat ik mijn werk heb moeten afbellen. Ze zullen mij er wellicht ook niet echt missen, maarja. Heel de dag was ik ongemakkelijk en Nelly bracht toen een theetje voor ons. Het zou helpen tegen misselijkheid, maar veel eb ik er niet van gemerkt. Ik probeerde het uit te drinken, maar het lukte mij niet. Ik heb toen nog een paar uur proberen slapen en werd nadien nog even mottig wakker. Ineens kwam Nelly de kamer in en riep ze dat er rook zou komen, maar voor we doorhadden wat ze bedoelde, deed ze onze deur dicht en ging ze weg. Ik en Anne bleven zitten en ineens kwam er een mega rookwolk van onder ons deur binnen. Ze waren het hele huis aan’t verdelgen tegen insecten en vooral kakkerlakken. Ik liep al zo ziek en toen die rookwolk. Ik begon even te panikeren en nam een pull voor mijn mond. Ik wou naar buiten gaan door de living, maar er was overal rook! Ik kon er niet door ademen dus liep ik snel terug naar de kamer. Ik deed toen de deur terug open vluchtte naar het dak. Gelukkig had ik daar wel lucht! Nadien begon het! Overal kakkerlakken. Ze kwamen echt van overal. Alles, maar echt alles van beestjes liep te wankelen op weg naar de dood. Nelly maar trappen en trappen op de kakkerlakken, terwijl dit eigenlijk helemaal niet mag, want hoe meer zo doodtrappen hoe meer eitjes er verspreidt worden en ja, de rest kunnen jullie zelf wel bedenken. Om de vijf minuten hoorde ik een gil dat er een kakkerlak liep. Ondertussen bleef ik mij maar slecht voelen, en Nelly kwam ineens af met een appelsapje en een koekje, heel lief! Maar na een paar hapjes van de koek had ik al genoeg. Dat was zowat mijn verhaal voor vandaag! Ziek Fay, het moest er eens van komen, maar ik hoop echt dat het snel gedaan is, want hoe ik mij nu voel is verschrikkelijk! Pijn, ongemakkelijk en diaree…

Adios!

  • 28 Februari 2009 - 01:38

    Pax:

    je bent nzeer sterk vrouwke,een echte 'de wilde' hahaha,onkruid vergaat niet,toch eens ziek vallen en mentaal er sterker door worden,jij die van alles vies was,hahahahaha,pax

  • 28 Februari 2009 - 10:49

    MA:

    bjina uit gerookt.En ze zeggen dat niet op voorhand.Hoeveel keer doen ze dat daar?
    Verzorg u maar goed.

  • 01 Maart 2009 - 09:52

    Pax:

    Tis toch erger dan gedacht,amaai.kGa ma stylo's,ballonnen en armbandjes meegeven voor als ze bij jou komt.Adem niet teveel die rook in he!Mn mns is gecrashed (virus) dus zeker niet aanklikken,kga een nieuwe en nieuw hotmailadres aanmaken.Zelfs in de ardennen volgen ze je verhalen (benoit)

  • 01 Maart 2009 - 18:04

    Astrid:

    dag Fay,
    ik vind het heel interressant om u te kunnen volgen.
    ben vandaag met uw ma gaan 'stappen' ter verbetering van onze conditie. 'k hoop dat ons dat lukt voor de paasvakantie !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Estelí

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 April 2009

Leon en nieuw gastgezin

17 April 2009

Rondtrip Nicaragua!

01 April 2009

Hola chelas y cheles!

19 Maart 2009

Despues dos semanas era tiempo para escribir!

08 Maart 2009

Léon en de zee
Fay

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 64
Totaal aantal bezoekers 13615

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 16 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: