Dag vier - Reisverslag uit Estelí, Nicaragua van Fay Wilde - WaarBenJij.nu Dag vier - Reisverslag uit Estelí, Nicaragua van Fay Wilde - WaarBenJij.nu

Dag vier

Door: Fay De Wilde

Blijf op de hoogte en volg Fay

05 Februari 2009 | Nicaragua, Estelí

Mmm, vandaag was weer een vroege morgen. Om zes uur dertig was ik al wakker van het geluid van de perricos (papegaaien). In ons huis hebben ze er twee in een kooi en deze staan op de koer. Onze kamer is vlak aan hun kooi en ’s morgens kunnen ze er wat van hoor! En na de perricos zijn het dan de gezinsleden die opstaan en laten we zeggen dat 1 iemand wakker gelijk is aan ‘iedereen’ wakker. Veel lawaai enzo… maar dat zal nog wel wennen. Ook heb ik echt last gehad van de harde planken van mijn bed deze nacht…hopelijk went dat wat snel, want momenteel is het echt niet uitkijken om naar bed te gaan ;-). Na het opstaan even gechat vanuit mijn kamer en dan snel de koude douche in brrrr. Ook deze ochtend hadden we weer een fruitvol ontbijt met ananas, meloen, watermeloen en mandarijntjes met galletas. Voor te drinken was het thee, maar koude thee…wel lekker. Na het eten enzo wou Anne op internet en ik naar de bank. Toen is zij naar het café geweest en ikke alleen naar de bank. Het was wel eens anders om alleen door de straten te lopen. Niets gevaarlijks, maar voor de zekerheid had ik toch mijn buikzakje onder mijn kleren gestoken. Aan elke bank staan er zo mannekes met geweren, dus moesten ze mij daar willen overvallen, het is dan wel veilig. Nadat ik naar de bank was geweest, ging ik alleen terug naar mijn huis. Anne had de sleutel van onze kamer nog en ik had geen zin om terug een hele eind te stappen voor de sleutel dus probeerde ik hier en daar wat te communiceren met het gezin. Ook keek ik mee hoe zij spaghetti maakten. Helemaal anders of bij ons. Ze spoelen hun gehakt eerst in water, dan doen ze er lookpasta bij en peper en dan doen ze er Engelse saus en sojasaus bij. Daarna heb ik niet meer gekeken maar ik denk dat ze er ook nog ajuin bij doen. Alles wordt hier met de handen gemengd. Ook eten ze hier ontzettend veel met hun handen. Bijna alles behalve rijst denk ik ;-). Toen ik en Anne hier voor de eerste keer wouden eten lag er enkel een vork…wij vroegen toen ook achter een mens en dat vonden ze een beetje raar, maar ondertussen zijn wij het al gewoon om veel het vork alleen te eten! Wij passen ons aan aan hen! Nadat ik gezien had hoe ze hun eten maakten, was ik toch maar naar Anne gegaan om de sleutel, want ik begon mij toen beetje te vervelen. Toen ik terug kwam begon ik op mijn laptop te schrijven en riep ineens een meisje mij. Het was een Duits meisje die ook in los pipitos werkt en ze passeerde voorbij ons huis. Ik ben er eventjes mee gaan babbelen in het Spaans uiteraard, want Duits kan ik al helemaal niet. Ze vertelde mij toen dat ze heel dichtbij woont en wie weet zal ik ook wel eens kennis maken met haar gastgezin. Het is eigenlijk zot hoe rap je al die vrijwilligers leert kennen, een paar blanken en je weet al snel wie wie is.
Vandaag is het weer niet echt goed. Heel bewolkt! Niet koud zoals in België, maar ook niet overdreven warm. Je kan buitenlopen in korte broek en topje, maar toch is een pull hier nodig.
’S Middag hebben we spaghetti gegeten en daarna de bus genomen richting de Spaanse lessen. Ik heb vandaag enorm veel gebabbeld en terug wat grammatica gehad. Ook deze keer heb ik huiswerk meegekregen naar huis. Ik moet weer een krantenartikel lezen en onderlijnen wat ik niet begrijp en ook werkwoorden aanduiden. En als tweede taak moet ik studeren! En oefening maken, maarja…het is echt heel belangrijk om de tijden te kennen want telkens als ik iets wil zeggen in het verleden weet ik niet welke tijd ik moet gebruiken.
Na de Spaanse lessen hebben we een taxi genomen met de twee profesoras en zij brachten ons toen naar het ministerie van onderwijs om eens snel een kijkje te nemen en naar la casa de cultura…daar zitten allemaal jongeren die schilderen en ze kunnen er wat van! Echt heel mooie schilderijen! Ook met spuitbussen enzo en ook gewoon tekenen. Daarna zijn we nog paar winkeltjes binnen gegaan en dat was het dan. We zijn dan terug naar huis gegaan en dat was het dan ongeveer voor vandaag. Ook heb ik vandaag gehoord welke restaurantjes er allemaal goed zijn hier in de buurt, dus wie weet ga ik binnenkort eens gaan eten ofzo…Ik ben in ieder geval opnieuw moe vandaag!
Seffes is het eten dan studeren en dan bedde binnen :)

Adios pedos!

  • 05 Februari 2009 - 08:36

    Jeroen:

    "Toen ik en Anne hier voor de eerste keer wouden eten lag er enkel een vork…wij vroegen toen ook achter een mens en dat vonden ze een beetje raar"
    Ik vind dat ook een beetje raar hoor :-)
    Hopelijk kan ik snel nog es Skypen met u. Deze namiddag ben ik niet de hele tijd thuis.

    Kusje,

    Jeroen
    x

  • 05 Februari 2009 - 09:28

    Walter:

    awel, werken de oordopjes niet...?? LOL

  • 05 Februari 2009 - 09:48

    Ma:

    had vanmorgen weinig tijd.Moet daar wel gezellige boel zijn.Tegen dat je weer komt hebben ze van jou een ochtentmens gemaakt.Weet nu hoe stil u ma altijd is.
    xxx

  • 05 Februari 2009 - 17:51

    Sofie Van Thienen:

    Héey :)
    zo leuk dat je je daar al zo snel thuis voelt.
    Zo te zien heb je daar echt géén tijd om je te vervelen.
    Doe dat daar nog goed :d
    Xje

  • 05 Februari 2009 - 22:13

    Elke A.k.a. Plato:

    Hey
    wauw de zon, daar kunnen we zelfs hier in Nederland enkel van dromen. Het is leuk dat je daar al zoveel gezien hebt en dat er nog andere uitwisselingsstudenten zitten. Aan je verhalen te lezen heb je daar een prachtige tijd en ik zou zeggen: houden zo! Nog heel veel plezier en veel spaanse pret:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Estelí

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 April 2009

Leon en nieuw gastgezin

17 April 2009

Rondtrip Nicaragua!

01 April 2009

Hola chelas y cheles!

19 Maart 2009

Despues dos semanas era tiempo para escribir!

08 Maart 2009

Léon en de zee
Fay

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 13615

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 16 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: