Muchos camibias aqui….Hola…. - Reisverslag uit Estelí, Nicaragua van Fay Wilde - WaarBenJij.nu Muchos camibias aqui….Hola…. - Reisverslag uit Estelí, Nicaragua van Fay Wilde - WaarBenJij.nu

Muchos camibias aqui….Hola….

Door: Fay De Wilde

Blijf op de hoogte en volg Fay

06 Februari 2009 | Nicaragua, Estelí

Hey iedereen, ook vandaag was ik weer vroeg uit de veren. Ze hebben wel speciaal voor ons de perricos/papaganos/papegaaien ergens anders geplaatst, omdat ze echt veel te veel lawaai maken! Toen we zijn opgestaan hebben we gedoucht, weer mega koud! En erna zijn we gaan ontbijten. Het was cornflakes met verschillende fruitsoorten en galletas. Na het ontbijt was ik begonnen met mijn huiswerk te maken. Tijden herhalen en dan oefeningen maken én weer een krantenartikel. De voormiddag was weer snel voorbij. Ook was het vandaag koud zó koud zelfs dat ze hier met handschoenen mutsen en sjaals aanliepen! Beetje erover nie…. . Het was gewoon heel bewolkt en heel veel wind, maar voor de rest viel het goed mee. Maar in ons gastgezin had het klein kindje een muts op en de papa handschoenen om met zijn moto te rijden, maar het is hier in de twintig graden dus da was nogal een zicht ze! Ook op ons stageplaats had iemand een sjaal aan! Wij lachen natuurlijk! Wij in ons topje hij met sjaal! Als middag eten kregen we tortillas met reist en vlees erop en met frietjes! Mmm lekker dat da was! Ze bakken dit gewoon in een pan op het vuur met olie…. Maar echt heel goed! Ik heb er een foto van getrokken en zal deze op facebook zetten. Ook kregen we voor te drinken vruchtensap van watermeloen, meloen en annanas….overschot van het ontbijt. Daarna moesten we al snel de bus nemen naar de stageplaats. Al weer waren we wat te laat, maar zoals gezegd: wij passen ons aan aan hun cultuur :)
Ook deze keer was het weer heel erg hard lachen in de Spaanse les! Ik heb echt de slappe lach gekregen. We moesten op het einde van de les luisteren naar een liedje met de tekst erbij en meezingen! Amai heb ik gelachen!!!!!!!! Zo grappig! Ook heb ik deze keer weer veel gebabbeld en eigenlijk valt dat Spaans wel goed mee, maar toch nog moeite met momenten. Ik had tijdens de lessen gezegd dat mijn rug pijn deed van te slapen en guess what??? Ik heb een extra matras gekregen en Anne niet hahaha…. Maar ze zal er ook nog wel een krijgen. In ieder geval is het al beter of ervoor, maar nog steeds niet optimaal. Ook hebben we vandaag geleerd hoe we kleren moeten wassen. Volgens hen is dat heel simpel en snel, maar volgens mij aiaiaiaiai! Ik ga daar zeker uren aan bezig zijn voor wa onderbroekskes en wa topkes. Ze doen dat met een bassin water en daar doen ze waspoeder in. Eerst moet je je kleren daarin steken, daarna op een wasbak leggen en beginnen schrobben en telken wat zeep op doen en water bij gieten. Daarna moet je ze terug leggen in de bassin en ongeveer een twintig minuutjes laten trekken en erna terug schrobben en dan zien dat alles eruit is van zeep, uitwringen en ophangen! Dus zo simpel is het é… Ik zal er wel een foto’s van maken zodat jullie kunnen zien dat ik echt kleren kan wassen!
Deze avond gaan we uit naar een bar… we hebben afgesproken met een Oostenrijks meisje en gaan dan eens zien wat er hier zoal te beleven valt ’s avonds, want echt veel hebben we tot nu toe nog niet gedaan!
Ik zal jullie wel op de hoogte houden van ons avondje uit!

Adios borras :)

  • 06 Februari 2009 - 14:48

    Jeroen:

    Amai, uw kleren zelf schrobben...
    succes dermee!

    kusje,

    Jeroen
    x

  • 06 Februari 2009 - 16:20

    Ma:

    als ons wasmachine kapot is, zullen wij toch een ervaren wasvrouw hebben.Let maar op vanavond maar amuseer je ook.Zijn de aardappels lijk hier?

  • 07 Februari 2009 - 00:35

    Fay:

    De patatten zijn gelijk hier...rare vraag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Estelí

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 April 2009

Leon en nieuw gastgezin

17 April 2009

Rondtrip Nicaragua!

01 April 2009

Hola chelas y cheles!

19 Maart 2009

Despues dos semanas era tiempo para escribir!

08 Maart 2009

Léon en de zee
Fay

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 13614

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 16 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: